Kim On jest? - część 4

0

W poprzednich artykułach z serii "Kim On jest?" skupiliśmy się na wersetach mówiący nie wprost o tym, kim jest Pan Jezus. W tym poście omówimy tzw. wersety bezpośrednie. Ze względu na to, że naszym zdaniem fragmenty te nie pozostawiają  żadnych wątpliwości co do tożsamości Pana Jezusa, my również będziemy wypowiadać się w tej kwestii zdecydowanie  i otwarcie. Czytelnika zachęcamy do połączenia wiedzy z poprzednich artykułów z tym, co omawiamy obecnie. W ten sposób wyłoni się pełen obraz naszego Pana i Zbawiciela. Natomiast w kolejnym artykule skupimy się na fragmentach biblijnych, które pozornie przeczą temu, co piszemy poniżej.





Pierwszy fragment, który rozważymy to Ewangelia Jana 1:1-3:

J 1:1-3: "Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga i Słowo było Bogiem. Było Ono u Boga na początku. Wszystkie rzeczy nastały poprzez Nie, a bez Niego nic, co uczynione, nie miało istnienia." [Uwspółcześniona Biblia Gdańska]

Fragment ten bardzo jednoznacznie określa kim jest Pan Jezus Chrystus. Otóż jest BOGIEM. I to Bogiem przez duże B (ciekawe szczegóły, na temat tego, skąd się w Przekładzie Nowego Świata wziął "bóg" można znaleźć tutaj). Od razu w tym miejscu chcemy wyjaśnić, że nie uważamy jakoby Pan Jezus był Bogiem Ojcem, co zresztą wyraźnie wynika z powyższym wersetów ("Było Ono u Boga"). Uważamy jednak, że jest Bogiem w pełnym znaczeniu tego słowa, nie żadnym mniejszym bogiem, ani niczym w tym rodzaju. Nie zgadzamy się również z mglistymi i zawiłymi tłumaczeniami CK JW, które rzekomo mają obalić ten fragment. Jeżeli czytelnik ma ochotę wgłębić się w gramatykę grecką, to szczerze do tego zachęcamy. Powyższy fragment, nie dość, że jednoznacznie określa tożsamość Pana Jezusa, to jeszcze mówi o Jego roli jako Stwórcy, co tylko potwierdza fakt, że jest Bogiem.

Kolejny werset pochodzi z listu do Kolosan:

Kol 2:9: "Gdyż w nim mieszka cieleśnie cała pełnia Bóstwa." [Uwspółcześniona Biblia Gdańska]

Kontekst tego fragmentu wskazuje, że jest tu mowa o Panu Jezusie:

Kol 2:8: "Uważajcie, żeby was ktoś nie obrócił na własną korzyść przez filozofię i próżne oszustwo, oparte na ludzkiej tradycji, na żywiołach świata, a nie na Chrystusie." [Uwspółcześniona Biblia Gdańska].

Co dla Ciebie czytelniku oznacza sformułowanie "cała pełnia" lub, jak to oddają inne przekłady, "zupełność"?  Czy jest to jakiś procent, np. 70, 80, 99? Czy może jednak oznacza kompletność, posiadanie wszystkich cech typowych dla danej istoty - mówiąc językiem matematyki 100%? Jesteśmy przekonani, że chodzi właśnie o 100% cech boskich. A skoro Pan Jezus posiada pełnię tych cech, to jest Bogiem, czyż nie?.

Z kolejnego fragmentu dowiemy się, co o Panu Jezusie mówił jeden z jego apostołów:

J 20:27-29: "Potem powiedział do Tomasza: Włóż tu swój palec i obejrzyj moje ręce, wyciągnij swoją rękę i włóż ją w mój bok, a nie bądź bez wiary, ale wierz. Wtedy Tomasz mu odpowiedział: Mój Pan i mój Bóg! Jezus mu powiedział: Tomaszu, uwierzyłeś, ponieważ mnie ujrzałeś. Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli." [Uwspółcześniona Biblia Gdańska].

Czy Pan Jezus obruszył się na wypowiedź Tomasza? Czy skarcił go za to, że nazwał Go Bogiem? W żadnym wypadku, ponieważ Tomasz powiedział prawdę. Pan Jezus jest Bogiem! I uczniowie nie mieli co do tego żadnych wątpliwości. To był ich Pan i Bóg. Tak było wtedy i tak jest dzisiaj.

Wersety z listu do Hebrajczyków, na które też chcemy się powołać, zawierają kolejne ciekawe myśli.

Hbr 1:8-9: "lecz do Syna mówi: "Tron Twój, o Boże, będzie trwał na wieki wieków, Ty swym Królestwem władasz berłem sprawiedliwości, umiłowałeś prawość, a znienawidziłeś niegodziwość. Dlatego, Boże, namaścił Cię Bóg Twój olejkiem radości szczodrzej niż Twych towarzyszy" [Uwspółcześniona Biblia Gdańska]

Kto wypowiada powyższe słowa? Jeżeli przeanalizujemy kontekst dostrzeżemy, że wypowiada je Bóg Ojciec. A do kogo je kieruje? Werset 8 odpowiada, że do swojego Syna. Czy potrzeba zatem jeszcze większego dowodu boskości Pana Jezusa? Sam Bóg Ojciec zwraca się do swojego Syna słowami  "tron Twój, o Boże". Nazywa Syna Bogiem.
My nie mamy wątpliwości co do słuszności oddania tego fragmentu w ten sposób, choć CK JW ma w tej sprawie własne zdanie. Zachęcamy zatem wnikliwego czytelnika do zbadania sprawy i porównania przekładów.


Podsumowując:


Jesteśmy przekonani, że powyższe fragmenty jednoznacznie ukazują, że Pan Jezus jest Bogiem. On sam zresztą też o tym mówił, za co Jego przeciwnicy próbowali Go zabić (zob. Jana 10:30-38). Jednocześnie nie uważamy, że Pan Jezus to Bóg Ojciec. To dwie różne osoby.

Co jednak w takim razie z fragmentami, które zdają się zaprzeczać boskości Pana Jezusa? Nie zamierzamy ich ignorować i twierdzić, że nie ma ich w Piśmie Św., lecz zastanowimy się nad nimi w kolejnym artykule.



0 komentarze:

Prześlij komentarz

Proszę pamiętać o wzajemnym szacunku i wyrażaniu tego odpowiednimi słowami. Nie musisz się zgadzać z naszym rozumowaniem. Komentarze są moderowane i pojawiają się z opóźnieniem. Obraźliwe lub nieodpowiednie będą usuwane.