Pan Jezus Chrystus - kim jest? Choć Świadkowie Jehowy, a raczej CK JW jednoznacznie twierdzi, że jest on archaniołem, który na ziemi przybrał imię Jezus, to jednak po szczegółowej analizie tego, czego na ten temat uczy Biblia możemy powiedzieć - NIE, nie jest archaniołem i nigdy nie był. Nie jest także stworzeniem, lecz Stwórcą. Sam nie został stworzony, lecz został zrodzony. I choć większości JW trudno jest to pojąć i przyjąć do wiadomości, to nie możemy na podstawie Słowa Bożego powiedzieć inaczej, jak tylko tak, jak wyszczególniono w 6 częściach "Kim On jest?". Dodatkowe myśli zawarliśmy też w artykułach z serii: "Czy Jezus to archanioł?".
Nie czytaj tego podsumowania, jeśli nie zapoznałeś się z poszczególnymi częściami i to w kolejności rosnącej - od 1 do 6. To wymaga wnikliwej analizy. Otwórz swój umysł na Słowo Boże.
A więc szanowny Świadku możesz się zgodzić lub nie z zaprezentowaną argumentacją, ale aby móc z pełnym przekonaniem i czystym sumieniem powiedzieć, że jesteśmy w błędzie, to powinieneś przeprowadzić osobiste, biblijne śledztwo w tej sprawie. Zrób to samodzielnie i nie opieraj się na opracowaniach CK JW czy nawet ich przekładzie Biblii. Do tego Cię zachęcamy.
Co zatem uwypukliliśmy na podstawie Słowa Bożego w ww. artykułach - "Kim On jest?", jakie były najważniejsze naszym zdaniem elementy :
Część 1: zwrot "ja jestem" - nie jest to zwykła wypowiedź Pana Jezusa, ale Jego osobista informacja dla ówczesnych ludzi jak i dla nas obecnie, że nie był i nie jest On zwyczajną istotą. W powiązaniu z wypowiedzią ze Starego Testamentu, w szczególności z księgi Wyjścia 3:14, możemy dojść do bardzo interesujących wniosków.
Część 2: ewangelia Jana 12:37-41 oraz księga Izajasza 6:1-10 - jaki mają ze sobą związek? Kontekst wypowiedzi apostoła Jana dotyczy Pana Jezusa, podobnie jak to, że Izajasz na tronie również widzi chwałę Pana Jezusa. Co ciekawe, prorok Izajasz używa w swej wypowiedzi imienia Jahwe. Nasuwa to wnikliwym czytelnikom Słowa Bożego ciekawe wnioski, czyż nie?
Część 3: przeanalizowaliśmy kilka fragmentów z Nowego Testamentu i porównaliśmy je z takimi samymi fragmentami zapisanymi w Starym Testamencie. Ponownie pojawiło się pytanie - do kogo odnoszą się fragmenty pism hebrajskich cytowane w pismach greckich? Odpowiedź jest jasna, o ile myślisz kategoriami biblijnymi.
Część 4: zwróciliśmy uwagę na wybrane bezpośrednie wersety biblijne mówiące o boskości Pana Jezusa. Fragmenty omówione, to: Jana 1:1-3; Kolosan 2:9; Jana 20:27-29; Hebrajczyków 1:8,9. To część, której nie są w stanie zaakceptować JW, bo dla nich to herezja. Jasno mówią one jednak, kim jest Pan Jezus i żadna filozofia CK JW tego nie zmieni. Bo tak właśnie uczy Biblia. Sprawdź!
Część 5: to krótka odpowiedź na pytanie, czy istnieją wersety biblijne, które zaprzeczają boskości Pana Jezusa? Pozornie istnieją, ale czytając je jak zawsze z uwzględnieniem kontekstu dochodzimy do ciekawych wniosków, zgodnych z kompleksowym zrozumieniem Biblii.
Część 6: to odpowiedź na pytania: czy Pan Jezus został stworzony (czyli czy jest pierwszym stworzeniem Boga) oraz czy w związku z tym miał On początek? Analiza fragmentów Kolosan 1:15 oraz Objawienie 3:14.
Podsumowując:
Postać Pana Jezusa i tego kim jest, to pięta achillesowa CK JW. Nauczają niezgodnie z tym, czego uczy Słowo Boże, dostosowując Biblię do własnych poglądów i filozofii. I nie wiadomo jak mocno będziesz się irytował drogi Świadku, to nie zmieni to faktów, że Biblia bardzo otwarcie pisze "Kim On jest". W zasadzie wystarczy jeden fragment biblijny, który jasno wyjaśnia tę sprawę - Jana 1:1-3. I choć wmawiają Ci, że tam powinien być Bóg z małej litery, to zastanów się czy to ma sens, skoro w języku greckim, w którym spisano ten fragment nie było podziału na małe i wielkie litery. Czytelnik zatem nie rozróżniał czy jest tam "BÓG" z małej, czy "BÓG" z dużej litery.
Ponadto pomyśl: czy na przełomie wieków czytelnik Biblii tak naprawdę zastanawiał się: "No pewnie ten BÓG w Jana 1:1-3, to ma być z małej litery, bo z dużej już jest, a więc ten nie może już być z dużej litery. Przemyślę tę sprawę jak tylko obrobię pole", czy po prostu przyjmował to, co jest napisane, bez zbędnych filozofii?
Myślisz może - nie kupuję tego, bo wtedy mamy dwóch Bogów. Nie, nie mamy dwóch Bogów, ale dwóch BOGÓW jest wtedy, kiedy jeden zapisany jest z małej litery. Masz wtedy BOGA z dużej i boga z małej litery - czyli dwóch. O tym, co oznacza zwrot JEDEN BÓG napiszemy w stosownym czasie. A Ty nie zniechęcaj się i nie odrzucaj prawdy ze Słowa Bożego tylko dlatego, że na ten czas nie wszystko rozumiesz. Czytaj Biblię i proś Boga o zrozumienie, bo:
Nie czytaj tego podsumowania, jeśli nie zapoznałeś się z poszczególnymi częściami i to w kolejności rosnącej - od 1 do 6. To wymaga wnikliwej analizy. Otwórz swój umysł na Słowo Boże.
A więc szanowny Świadku możesz się zgodzić lub nie z zaprezentowaną argumentacją, ale aby móc z pełnym przekonaniem i czystym sumieniem powiedzieć, że jesteśmy w błędzie, to powinieneś przeprowadzić osobiste, biblijne śledztwo w tej sprawie. Zrób to samodzielnie i nie opieraj się na opracowaniach CK JW czy nawet ich przekładzie Biblii. Do tego Cię zachęcamy.
Co zatem uwypukliliśmy na podstawie Słowa Bożego w ww. artykułach - "Kim On jest?", jakie były najważniejsze naszym zdaniem elementy :
Część 1: zwrot "ja jestem" - nie jest to zwykła wypowiedź Pana Jezusa, ale Jego osobista informacja dla ówczesnych ludzi jak i dla nas obecnie, że nie był i nie jest On zwyczajną istotą. W powiązaniu z wypowiedzią ze Starego Testamentu, w szczególności z księgi Wyjścia 3:14, możemy dojść do bardzo interesujących wniosków.
Otóż w tekście ewangelii Jana występuje tu zwrot: EGO EIMI. Pozostaje sprawdzić jakich słów użyto w księdze Wyjścia. Tu z pomocą przyjdzie nam Septuaginta czyli przekład pism hebrajskich na język grecki. Zobaczmy: w Wj 3:14 użyto tu tego samego zwrotu: EGO EIMI. O czym to świadczy? Ni mniej, ni więcej tylko Pan Jezus użył w odniesieniu do siebie zwrotu "Ja Jestem". I kto jak kto, ale Żydzi nie mieli co do tego żadnych wątpliwości.
Część 2: ewangelia Jana 12:37-41 oraz księga Izajasza 6:1-10 - jaki mają ze sobą związek? Kontekst wypowiedzi apostoła Jana dotyczy Pana Jezusa, podobnie jak to, że Izajasz na tronie również widzi chwałę Pana Jezusa. Co ciekawe, prorok Izajasz używa w swej wypowiedzi imienia Jahwe. Nasuwa to wnikliwym czytelnikom Słowa Bożego ciekawe wnioski, czyż nie?
Część 3: przeanalizowaliśmy kilka fragmentów z Nowego Testamentu i porównaliśmy je z takimi samymi fragmentami zapisanymi w Starym Testamencie. Ponownie pojawiło się pytanie - do kogo odnoszą się fragmenty pism hebrajskich cytowane w pismach greckich? Odpowiedź jest jasna, o ile myślisz kategoriami biblijnymi.
Część 4: zwróciliśmy uwagę na wybrane bezpośrednie wersety biblijne mówiące o boskości Pana Jezusa. Fragmenty omówione, to: Jana 1:1-3; Kolosan 2:9; Jana 20:27-29; Hebrajczyków 1:8,9. To część, której nie są w stanie zaakceptować JW, bo dla nich to herezja. Jasno mówią one jednak, kim jest Pan Jezus i żadna filozofia CK JW tego nie zmieni. Bo tak właśnie uczy Biblia. Sprawdź!
Część 5: to krótka odpowiedź na pytanie, czy istnieją wersety biblijne, które zaprzeczają boskości Pana Jezusa? Pozornie istnieją, ale czytając je jak zawsze z uwzględnieniem kontekstu dochodzimy do ciekawych wniosków, zgodnych z kompleksowym zrozumieniem Biblii.
Część 6: to odpowiedź na pytania: czy Pan Jezus został stworzony (czyli czy jest pierwszym stworzeniem Boga) oraz czy w związku z tym miał On początek? Analiza fragmentów Kolosan 1:15 oraz Objawienie 3:14.
Podsumowując:
Postać Pana Jezusa i tego kim jest, to pięta achillesowa CK JW. Nauczają niezgodnie z tym, czego uczy Słowo Boże, dostosowując Biblię do własnych poglądów i filozofii. I nie wiadomo jak mocno będziesz się irytował drogi Świadku, to nie zmieni to faktów, że Biblia bardzo otwarcie pisze "Kim On jest". W zasadzie wystarczy jeden fragment biblijny, który jasno wyjaśnia tę sprawę - Jana 1:1-3. I choć wmawiają Ci, że tam powinien być Bóg z małej litery, to zastanów się czy to ma sens, skoro w języku greckim, w którym spisano ten fragment nie było podziału na małe i wielkie litery. Czytelnik zatem nie rozróżniał czy jest tam "BÓG" z małej, czy "BÓG" z dużej litery.
Ponadto pomyśl: czy na przełomie wieków czytelnik Biblii tak naprawdę zastanawiał się: "No pewnie ten BÓG w Jana 1:1-3, to ma być z małej litery, bo z dużej już jest, a więc ten nie może już być z dużej litery. Przemyślę tę sprawę jak tylko obrobię pole", czy po prostu przyjmował to, co jest napisane, bez zbędnych filozofii?
Myślisz może - nie kupuję tego, bo wtedy mamy dwóch Bogów. Nie, nie mamy dwóch Bogów, ale dwóch BOGÓW jest wtedy, kiedy jeden zapisany jest z małej litery. Masz wtedy BOGA z dużej i boga z małej litery - czyli dwóch. O tym, co oznacza zwrot JEDEN BÓG napiszemy w stosownym czasie. A Ty nie zniechęcaj się i nie odrzucaj prawdy ze Słowa Bożego tylko dlatego, że na ten czas nie wszystko rozumiesz. Czytaj Biblię i proś Boga o zrozumienie, bo:
"Każdy bowiem, kto prosi, otrzymuje, kto szuka znajduje, a temu, kto puka, będzie otworzone" (Mat 7:8 UBG)
Dziękuję za tak rzetelną analizę tego tematu .Niech Bóg Wam błogosławi w waszej
OdpowiedzUsuńdziałalności.